کلاب «مغلطه و باورهای غلط» در تکنولوژی on Clubhouse

کلاب «مغلطه و باورهای غلط»  در تکنولوژی Clubhouse
75 Members
Updated: Jun 11, 2024

Description

Understand Fallacies and Avoid Pitfalls

کلاب «مغلطه و باورهای غلط» درباره تکنولوژی، ژیو‌پولیتیک، و‌غیره

ابن هفته:
باور غلط -- آلمانی‌ها از سرما و کمبود انرژی هیزم می سوزانند.
واقعیت: آلمان بیش از ۶۰٪ گاز خود را قبل از جنگ اکراین از روسیه وارد میکرد. ولی در ژانویه ۲۰۲۳ واردات گاز از روسیه صفر است و ذخایر آلمان ۹۰٪ ماکزیمم!
باورهای درست -- دسترسی به انترنت از طریق ماهواره ایریدیوم ( باند و سرعت پایین، و تاخیر چند ثانیه ای) برای تلفن‌های جدید اندروید و غیره از اواخر سال ۲۰۲۳ میلادی با باند کوتاه برای تکست موجود خواهد بود. Chip سخت افزار لازم یعنی آنتن فرستنده گیرنده، جزنی از تلفن است. ولی این سرویس محدودیت باند و سرعت پایین دارد برای فرستادن پیغام کوتاه به ماهواره و دریافت از آن مهندسی شده نه برای فرستادن و یا دیدن ویدیو، گیم، یا live streaming. دسترسی به انترنت کم سرعت و محدود، از طریق تلفن همراه برای همه هر جای زمین امکان پذیر خواهد بود. احتیاج به سیم کارت یا دیش نیست. تلفن و کامپیوتر (بله کامپیوتر شما) به زودی مستقیماً از طریق سیستم ماهوارهای شرکت ایریدیوم فرستادن و گرفتن پیغام های کوتاه را امکان پذیر می‌سازند.
باور درست -- دسترسی به انترنت از طریق ماهواره (با پهنای باند و سرعت بالا) از طریق ماهوارهای استارلینک از ۲۰۱۹ شروع شده و هر کجای زمین به زودی (با دیش نسبتا کوچک) زیر پوشش این شبکه خواهند بود!
باور درست:
باور درست -- شرکت استارلینک هنوز رسما به داخل ایران سرویس نمی‌ فروشد، گرچه ماهوارهای پرتاب شده سطح بیشتری از زمین را پوشش داده رفته رفته، و تعداد بیشتری از آنها از بالای فضای ایران و دیگر نقاط زمین خواهند گزشت. امروز استارلینک قطب شمال را پوشش میدهد تا محققین سرویس پهنای باند بالا و سریع و انترنت ( مثال downlink +100 Mbps) داشته باشند.

اخبار انترنت ماهوارهای : ۴۱ ماهواره Web One رقیب استارلینک امروز با موشک Falcon 9 شرکت SpaceX به فضا حمل میشوند. هدایت کننده اولیه و اصلی به زمین برگشته تا دوباره مصرف شود. موتورهای ثانویه سفینه ماهوارها را تا مدار مورد نظر برده و در مدار رها می‌کنند تا از آن به بعد انها خود به ارتفاع لازم به زمین برسند. این پرتاب را مثل خیلی دیگر پرتاب های شرکت SpaceX زنده این دوشنبه شب، نهم ژانویه به وقت شرق امریکا، یا سه شنبه صبح زود در ایران، مستقیماً از سایت SpaceX و یا youtube نگاه کنید.

Not a forum to discuss politics.

هر سه هفته، سه باور غلط را در زمینه تکنولوژی انتخاب کرده به آن می پردازیم ..

علوم امروزه و استفاده و کاربرد تکنولوژی در بهبود زندگی تمرکز گفتگوی ماست: هوش مصنوعی، ارتباطات، انترنت، بیولوژی، ..،
با گفتگو و پرسش و پاسخ از هم بیاموزیم..


Category: Education, Technology, Free and commercial Internet,

Club rooms are held in Farsi - Persian - with support for English and German.
Respec

Some Club Members

More Clubs