برداشتهای غلط از قرآن on Clubhouse

برداشتهای غلط از قرآن Clubhouse
248 Members
Updated: Mar 14, 2024

Description

🌿هدف کلاب به کمک اعضای محترم آزاداندیش ، معرفی و هم اندیشی در مورد آیاتی است که علمای شیعه و سنی و وهابی و ... غلط ترجمه کرده اند🌿

🌿منتقد درون دینی یا نواندیش دینی یا مصلح دینی کسی است که در صدد ارائه فهم درست از اسلام است با محوریت قرآن بر اساس تفسیر قرآن با قرآن (نه حدیث) و پالایش باورها و احکامی از جامعه اسلامی است که ریشه در احادیث جعلی یا استنباط های غلط علما یا تحریف عمدی آنان دارد مانند: ۱.مجازات دنیوی مرتد
۲.جهاد ابتدایی
۳.سنگسار زناکار متاهل
 ۴.به دست گرفتن حکومت یک کشور با توسل به زور بجای شورا و رای گیری
۵.کودک همسری و...
🔴از میان سه رویکرد "حدیث محوری قرآن محوری و قرآن بسندگی" نواندیش دینی نمیتواند متعلق به گروه حدیث محوران باشد یعنی باور به اینکه پیامبرص اجازه داشته احکام قرآن را تخصیص بزند و یا آنها را زیاد کند.
🔴نواندیش دینی در مورد جایگاه حدیث پیامبر و ائمه ع معتقد است در امور دین پیامبرص فقط نامه رسان بوده و اجازه کم و زیاد کردن احکام قرآن یا تخصیص و تقیید آن را نداشتند(برعکس حدیث محوران)و آیه ۱۵۷ اعراف و مشابه آن دلیل بر اجازه تشریع یا تخصیص داشتن پیامبرص نیست و منظور از حلال و حرام کردن پیامبر همان ابلاغ آیات خداست نه چیزی اضافه بر آن.
 چون:
۱.اگر پیامبر اجازه تشریع داشتند لازمه اش این بود که همانطور که قران را سوره بندی و مکتوب کردند احادیث را نیز فصل بندی و مکتوب میکردند! (به عقیده همه مسلمین خلفا فقط قرآن را تکثیر کردند نه سوره بندی)
 ۲.مخالف حکم و میزان بودن قرآن (۵۹ نساء و ۱۰ شوری)
۳.و آیه ۱ تحریم که پیامبر اجازه نداشته چیزی را بر خود حرام کند
۴.و آیاتی که پیامبر را فقط مبلغ و نه مبلغ و مشرع معرفی میکند (۱۸ عنکبوت) میباشد.

🔴 اطیعوا الرسول در واقع ۳ جنبه داشته است:
۱. اطاعت در امور دین که در این بخش اطاعت از رسول همان اطاعت از خدا و قرآن میباشد نه مستقل از قرآن
۲. امور قضایی (۶۵ نساء) یعنی پیامبرص با اشرافیت به قرآن در اختلافات مردم حکم مناسب با آن شرایط و زمان را صادر میکردند نه اینکه دائمی باشد.
۳. امور حکومتی و سیاسی (۳۶ احزاب) با محوریت قرآن دستورات حکومتی در انتصاب اولی الامر (۸۳ نساء) و هزینه بودجه کشور و تنظیم روابط با سایر کشورها و ...را صادر میکردند.
در واقع اطاعت مستقل از پیامبرص تا حدودی در امور قضایی و سیاسی موضوعیت داشته نه دین.

🔴و مهمترین معیار برای شناخت احادیث صحیح از جعلی را عرضه آن بقرآن میداند طبق ۵۹ نسا و ۱۰ شوری نه علم رجال و تایید علمای حدیث و فقه .
یعنی فقط احادیثی صحیح اند که با قرآن موافق باشند و فقط در مجملات قرآن مانند نماز و حج و ...میتوان به حدیث مراجعه کرد.
اما اکثر علمای شیعه و سنی و وهابی معتقدند احادیثی که مخالفت جزئی داشته و با احکام قرآن قابل جمع باشند نیز صحیح اند(تخصیص یا تقیید قرآن با حدیث) مانند حدیث سنگسار که با ۱۰۰ شلاق آیه ۲ نور قابل جمع است.

کانال تلگرامی👇
@tafasir_e_ghalat

Last 30 Records

Day Members Gain % Gain
March 14, 2024 248 +3 +1.3%
January 23, 2024 245 +5 +2.1%
December 10, 2023 240 +5 +2.2%
November 01, 2023 235 +6 +2.7%
October 02, 2023 229 +9 +4.1%
September 03, 2023 220 +5 +2.4%

Charts

Some Club Members

More Clubs